:: sjalen av obestämbar färg ::


rätstickad sjal i egenspunnet garn

Efter sommarens långvandring var jag sugen på att starta upp ett alldeles nytt projekt. Det var ett snabbstickat projekt på grova stickor som blev klart på en vecka.

rätstickad sjal i egenspunnet garn

Precis som det svartvita garnet jag spinner så kommer ullen i denna sjalen från Botany lap waste. Det är knappast en färgkombination som jag skulle välja själv men det är roligt att bli utmanad i färgval. Lika obestämbar i färg som en oljekula i barndomens kulpåse.

rätstickad sjal i egenspunnet garn
Eftersom jag spunnit garnet själv så växer man liksom fast vid färgen och börjar gilla den i takt med att garnet växer fram. Garnet har värmt garnlådan (kolla inlägget för att se hur kardbandet) ända sen december 2014 så det var sannerligen på tiden att jag stickade något av det. Den knallrosorange sjalen i samma modell är en riktig favorit och jag tror att denna kommer värma lika gott.

Mönster: Julsjal av Garnomera.
Stickor: 6 mm
Garn: Spunnet av mig, kardband från  World of wool.

rätstickad sjal i egenspunnet garn
rätstickad sjal i egenspunnet garn

2 kommentarer :

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.